Zgodnie z prośbą paru…

Zgodnie z prośbą paru użytkowników rozpoczynam opisywanie procesu budowy mojego nowego roweru szosowego. Może nie byłby to najciekawszy wątek do śledzenia gdyby nie fakt, iż wszystkie elementy roweru są zamawiane z Aliexpress. Jedynym wyjątkiem jest osprzęt Shimano – finansowo nie opłaca się jego zamawiać z Chin.
Kilka części jest jeszcze w drodze, więc posty będę wstawiał na bieżąco, wraz z pewnymi postępami w pracy.
Wiadomą sprawą jest, iż najważniejsza w rowerze jest rama. Ma mi ona posłużyć na lata, więc chciałem, aby spełniała pewne założenia.
– Rama musi być lekka (czyt. karbonowa)
– Rama musi być „areło”
– Rama musi być przystosowana do zamontowania hamulców tarczowych
– Rama nie może kolorystycznie imitować innych marek
Nie uwzględniałem markowych ram zamawianych z EU, ponieważ przy takich założeniach koszt ramy to jakieś 10 000zł. Wybór padł na Aliexpress oraz ramy sprzedawane przez Leadnovo. Są to ramy robione na wzór Cipollini N1K1. Sprzedawca oferuje malowanie imitujące oryginalne ramy, lecz nie wyobrażam wmawiania innym oraz samemu sobie, że jeżdżę na Cipollini N1K1. Postanowiłem dopłacić trochę $ i pomalować rower według moich wymagań. Podobają mi się malowania imitujące anodowane aluminium, więc na taki styl się zdecydowałem.
Za ramę wraz z wysyłką zapłaciłem 2200zł.
Zanim ktoś powie, że rama się rozleci, połamie, pęknie, zerdzewieje, rozpuści w wodzie. Tak, rama może pęknąć tak jak to karbon potrafi, lecz abstrahując od udokumentowanych przypadków pękania ram z Aliexpress (kilka %), to jestem świadom iż ryzykuję swoim zdrowiem. Na Aliexrpess mam zrobionych kilkaset zamówień i jeszcze nie byłem nieusatysfakcjonowany zamówionym produktem.

Jeśli chodzi o osprzęt to wybór padł na Shimano ze względu na cenę podzespołów hydraulicznych oraz dobrych okazji cenowych w okolicy.
– Klamkomanetki DuraAce R9120 wraz z hamulcami BR-R9170 – 2000zł
– Shimano przerzutka Ultegra FD-R8000 – 160zł
– Shimano przerzutka Ultegra RD-R8000 – 280zł
– Kaseta CS-R7000 105 – 140zł
– Łańcuch KMC -85zł
– Korba Shimano 105 FC-R7000 – 460zł
– Suport BBR60 BSA – 70zł
Nie za bardzo miałem ochotę kupować osprzętu DuraAce ze względu na koszty serwisowania topowej grupy, lecz cena była zbyt okazyjna. Na czymś musiałem przyoszczędzić, więc wybór padł na korbę. Jeszcze jej nie zamówiłem, ponieważ może uda mi się znaleźć Ultegrę w podobnej cenie.

Reszta podzespołów zamawiana z Aliexpress.
– Siodełko karbonowe o wadze 120g – 80zł
– Owijka – 55zł
– Mostek OG-Evkin – 120zł
– Kierownica OG-EVKIN – 140zł
– Tarcze hamulcowe 140mm oraz 160mm – 120zł
– Przewody, pancerze i inne mniejsze peryferia – 100zł
– Narzędzia – 100zł

Ostatnim elementem układanki zostały koła. Wybór był prosty, ponieważ na kołach tego producenta bezproblemowo przejechałem 2000km. Wystarczyło wymienić model na wersję z pod tarcze hamulcowe.
Mowa o kołach CSC ze stożkiem 60mm – 1650zł. Trochę wyższa cena w porównaniu do podstawowego modelu, ponieważ dopłaciłem do lepszych szprych oraz szerszej obręczy.

Koszt całego roweru wyniesie około 8000zł.
Przewidywana waga to trochę poniżej 7,5kg co jest według mnie bardzo dobrym wynikiem jak na rower aero ze stożkami 60mm.

Do usłyszenia!

Posty będę zamieszczać pod tagiem #buildmychinabike
oraz
#rower #szosa